Är det någon kostnad att använda Doktor.se?

Patientavgiften uppgår till som mest 200 kr beroende på var du bor, din ålder och vem du får träffa. Om ditt besök kommer innebära en patientavgift får du alltid veta det innan ditt vårdmöte och kan då ta ställning till om du vill fortsätta eller inte. Om du har ett frikort gäller detta.

Här kan du läsa alla frågor och svar om patientavgift och betalning. 

Se pristabell här.

Kan man använda Doktor.se för att få ett VAB-intyg?

För att se våra aktuella rutiner kring detta läs mer här.

Gäller mitt högkostnadsskydd för besök hos Doktor.se?

Ja, om ditt besök skulle resultera i en patientavgift gäller ditt högkostnadsskydd.

Kan jag använda Doktor.se för mitt barns del?

Ja, vi hjälper barn från 0 år. För att kunna använda appen själv behöver man vara 16 år och ha ett eget bank-id. För barn under 16 år behöver en vårdnadshavare logga in och registrera en profil.

Hur om- eller avbokar jag min tid till psykolog ?

Maila till avbokningpsykolog@doktor.se så hjälper vi dig att om- eller avboka din tid. Observera att du måste avboka din tid senast 24 timmar innan ditt besök för att inte bli debiterad för besöket.

Kan jag få receptbelagd medicin hemskickad?

Du kan beställa hem din medicin från valfritt apotek online. I vår app kan du beställa hem din medicin via vår samarbetspartner Kronans apotek.

Har ni barnmorskor på Doktor.se?

Ja, vi har barnmorskor som jobbar på Doktor.se och kan förskriva preventivmedel.

Kan ni förnya mitt recept?

Ja, i många fall kan vi förnya ditt recept. För att se våra rutiner kring detta läs mer här.

Varför måste jag identifiera mig och logga in med Bank-id?

Bank-id krävs för att vi ska veta vem vi träffar och för att kunna erbjuda trygg vård och bra service.

Hur loggar jag in med Bank-id via hemsidan?

Klicka på den rosa knappen, Fråga Doktor.se, så kommer du direkt till inloggningssidan. Välj ”Logga in från en annan enhet” för att logga in med mobilt Bank-id. Välj ”Logga in från den här enheten” för att logga in med Bank-id på din dator, observera att Bank-id inte öppnas automatiskt utan du behöver själv göra det

När hänvisar ni patienter till vårdcentralen?

Om ditt vårdbehov motiverar det kan vi hänvisa dig till din vårdcentral. I dagsläget får 9 av 10 patienter hjälp via digitalvården hos Doktor.se. 1 av 10 patienter hänvisas att uppsöka vårdcentralen för vidare hjälp. Du kan lista dig på en av Doktor.se vårdcentraler om du även vill ha din fysiska vård hos oss.

Hur kontaktar jag min Doktor.se vårdcentral?

Du kan hitta kontaktuppgifter till samtliga av våra mottagningar här.

Hur avslutar jag mitt konto på Doktor.se?

Vänligen maila vår kundtjänst på Kundtjanst@doktor.se och bifoga ditt telefonnummer, så kommer vi hjälpa dig att avsluta ditt konto i enlighet med GDPR.

Hur gör jag för att lista mig hos en Doktor.se vårdcentral eller annan mottagning?

Du kan lista dig hos Doktor.se vårdcentraler via appen eller 1177.se. Du kan lista dig på valfri vårdcentral via 1177.se.

Hur lång tid tar det innan jag får prata med vårdpersonal?

Vårt mål är att erbjuda dig vård så snabbt som möjligt och det tar bara några minuter att starta ett ärende i appen. Under vissa perioder är det många som kontaktar oss samtidigt och det kan då bli kö, men du kan alltid se din köplats och beräknad väntetid. Du får en notis när det är din tur.

Blir jag automatiskt listad på en av Doktor.se vårdcentraler om jag använder appen?

Nej, du behöver själv tacka ja till att bli listad hos en av våra vårdcentraler. Du kan alltid söka vård hos Doktor.se utan att lista dig hos oss.

Besök denna sida för att läsa mer om listning.

Kan jag använda någon annans Bank-id för att söka vård hos er?

Nej, Bank-id är en personlig id-handling och ska endast användas av personen det avser. Du behöver logga in med ditt eget Bank-id för att vi ska kunna hjälpa dig.

Vilka kommer att ha tillgång till min journal?

Endast vårdpersonal du är i kontakt med kommer att läsa och anteckna i din journal.

Jag är vårdgivare och behöver komma i kontakt med Doktor.se

Vänligen maila vår kundtjänst på Kundtjanst@doktor.se så hjälper vi dig att komma i kontakt med rätt person.

Jag har ett klagomål, var kan jag vända mig?

Vänligen maila vår kundtjänst på Kundtjanst@doktor.se så tar vi ditt ärende vidare. Du kan också kontakta Patientnämnden i din region.

Kan jag använda Doktor.se för att få ett sjukintyg?

För att se våra aktuella rutiner kring detta läs mer här.

Kan ni boka en tid till min läkare på vårdcentralen via appen?

Nej, tyvärr kan vi inte boka en tid på vårdcentralerna. Vi kan hjälpa dig boka en tid för att bli uppringd av en sjuksköterska på din vårdcentral som kan hjälpa dig vidare.

  • Öppet dygnet runt
  • 365 dagar om året
  • Direkt i mobilen
Skriv in ditt mobilnummer här så skickar vi nedladdningslänk till din mobil! Supersmidigt.
Ange telefonnummer
Kontrollera telefonnummer och försök igen.
Vi samarbetar med