När ska jag betala för ett vårdbesök?

Patientavgiften för ett digitalt besök hos Doktor.se är idag 0 kronor i alla regioner förutom Region Stockholm. För dig som är folkbokförd i Region Stockholm och är mellan 18-84 år utgår en patientavgift (högkostnadsskyddet gäller). Du meddelas alltid i appen om ditt besök kommer innebära en avgift och kan då välja om du vill gå vidare eller inte.

Hur betalar jag mitt besök?

Efter ditt besök kommer du få en faktura via faktureringstjänsten Billogram till din email.
Du kan betala din faktura som en vanlig faktura med OCR-nummer, Swish eller direktöverföring från din bank.

Om du inte läser fakturan inom 48h skickar vi ut en pappersfaktura till din folkbokföringsadress. Vi tar inte ut en fakturaavgift.

Jag lyckas inte betala min faktura. Vad ska jag göra?

Kontakta vår kundtjänst så försöker vi hjälpa dig. Du når oss via kundtjanst@doktor.se eller meddelandefunktionen på din faktura under “kontakta oss”.

Kan jag förlänga betalningstiden på min faktura?

Kontakta vår kundtjänst så försöker vi hjälpa dig. Du når oss via kundtjanst@doktor.se eller meddelandefunktionen på din faktura under “kontakta oss”.

Kan jag få kvitto på mitt besök?

Din faktura plus ett transaktionsbevis från din bank gäller som kvitto.

Vad händer om jag inte betalar fakturan?

Om du vet att du inte kommer kunna betala din faktura kan du höra av dig till vår kundtjänst för att se vilka möjligheter som finns. Saknar vi din betalning tillkommer en påminnelseavgift och dröjsmålsränta. Som ett sista steg kan fakturan gå vidare till inkassoåtgärder. Kontakta vår kundtjänst så försöker vi hjälpa dig. Du når oss via kundtjanst@doktor.se eller meddelandefunktionen på din faktura under “kontakta oss”.

Jag har frågor kring om min faktura, vart vänder jag mig?

Kontakta vår kundtjänst så försöker vi hjälpa dig. Du når oss via kundtjanst@doktor.se eller meddelandefunktionen på din faktura under “kontakta oss”.

Vad händer om jag ej avbokar min psykologtid 24h innan?

Om du får förhinder, maila då till avbokningpsykolog@doktor.se senast 24 timmar innan din bokade tid för att avboka, annars debiteras du för uteblivet besök.

Gäller frikort/högkostnadsskydd hos Doktor.se?

Ja, när du kommer upp i den gräns som högkostnadsskyddet avser i din region är besöken kostnadsfria. För Stockholm är denna 1150 SEK. Du fyller i uppgifter om ditt frikort i samband med att du pratar med vår digitala assistent Elsa.

Har jag ett frikort?

Du kan se om du har frikort när du loggar in på 1177.se. Där kan du även se hur långt kvar det är till frikort.

  • Gå till 1177.se och logga in.
  • Välj Alla övriga tjänster under rubriken Övriga tjänster.
  • Klicka på Högkostnadsskydd för öppenvård i Stockholms län och Gotland under rubriken Högkostnadsskydd.
    Alla vårdgivare inom Stockholms län har inte anslutit sig till e-frikortstjänsten än. För att få dina uppgifter behöver du då kontakta din vanliga vårdcentral och be om frikortsuppgifterna. Har du ett fysiskt frikort står uppgifterna på denna.
  • Ditt ärende kommer finnas kvar när du kontrollerat.

Registreras mitt besök hos Doktor.se på frikortet?

Tyvärr görs detta ej automatiskt idag men vi utreder lösningar. En ansluten vårdgivare kan registrera din betalning i efterhand. Din faktura plus ett transaktionsbevis från din bank gäller som kvitto.

Jag har en sjukförsäkring gäller den hos er?

Privata försäkringar eller företagssjukförsäkringar gäller ej vid besök hos Doktor.se

Jag har fått en faktura och nu anmält om autogiro. Behöver jag betala denna faktura manuellt?

När du väljer betalningsalternativet autogiro måste du trots detta betala befintlig faktura som du redan fått manuellt genom betalaknappen. Kommande fakturor kommer att betalas via autogiro, det står då tydligt på fakturan att den betalas genom autogiro.

  • Öppet dygnet runt
  • 365 dagar om året
  • Direkt i mobilen
Skriv in ditt mobilnummer här så skickar vi nedladdningslänk till din mobil! Supersmidigt.
Ange telefonnummer
Kontrollera telefonnummer och försök igen.
Vi samarbetar med