Kommer jag behöva betala för mitt besök hos Doktor.se ?
Patientavgiften uppgår till som mest 250 SEK beroende på var du bor, din ålder och vem du får träffa. Om ditt besök kommer innebära en patientavgift får du alltid veta det innan ditt vårdmöte och kan då ta ställning till om du vill fortsätta eller inte. Om du har ett frikort gäller detta.
Hur betalar jag för mitt besök hos Doktor.se?
Vi använder faktureringstjänsten Billogram. Du kan betala med swish, banköverföring med OCR eller direktöverföring från din bank.
Hur får jag min faktura?
Jag lyckas inte betala min faktura, vad kan jag göra?
Vänligen maila vår support på support@doktor.se eller via meddelandefunktionen i Billogram, så försöker de hjälpa dig.
Kan jag få uppskov på min faktura?
Vänligen maila vår support på support@doktor.se eller via meddelandefunktionen i Billogram, så försöker de hjälpa dig.
Kan jag få kvitto på mitt besök?
Din faktura och ett transaktionsbevis från din bank gäller som ett kvitto.
Vad händer om jag inte betalar min faktura i tid?
Om du vet att du inte kommer ha möjlighet att betala din faktura i tid vänligen maila vår support på support@doktor.se så försöker de hjälpa dig.Om din betalning uteblir tillkommer en påminnelseavgift och dröjsmålsränta. Som ett sista steg kan vi skicka din faktura för inkassoåtgärder.
Jag har frågor om min faktura, var kan jag vända mig?
Vänligen maila vår support på support@doktor.se eller via meddelandefunktionen i Billogram.
Blir jag debiterad för uteblivet besök hos psykolog ?
Ja, du behöver avboka ditt besök hos psykolog minst 24 timmar i förväg för att inte bli debiterad för besöket. Välj kategorin Av-/omboka i vår app för att avboka ditt besök hos oss.
Gäller mitt högkostnadsskydd för besök hos Doktor.se?
Ja, om ditt besök skulle resultera i en patientavgift gäller ditt högkostnadsskydd/frikort.
Hur vet jag om jag har uppnått högkostnadsskydd/frikort?
Region Stockholm
Du kan se om du har frikort när du loggar in på 1177.se. Där kan du även se hur långt kvar det är till frikort.
- Gå till 1177.se och logga in med bank-id.
- Välj Alla övriga tjänster under rubriken Övriga tjänster.
- Klicka på Högkostnadsskydd för öppenvård i Stockholms län och Gotland under rubriken Högkostnadsskydd.
Alla vårdgivare inom Stockholms län har inte anslutit sig till e-frikortstjänsten än. För att få dina uppgifter behöver du då kontakta din vanliga vårdcentral och be om frikortsuppgifterna. Har du ett fysiskt frikort står uppgifterna på denna. - Ditt ärende kommer finnas kvar när du kontrollerat detta.
Region Skåne
I Region Skånes saknas än så länge möjlighet för patienten att kunna se sitt högkostnadskort och frikort digitalt.
Läs mer här.
Jag har frikort men har fått en faktura, vad ska jag göra?
Vänligen maila vår support på support@doktor.se eller via meddelandefunktionen i Billogram, bifoga ditt frikortsnummer och giltighetsdatumet så krediterar vi din faktura.
Registreras patientavgiften för besök hos Doktor.se automatiskt mot mitt högkostnadsskydd?
Tyvärr görs detta inte automatiskt i dagsläget, men vi utreder lösningar för detta. En vårdgivare ansluten till högkostnadsskyddet kan registrera din patientavgift i efterhand. Din faktura och ett transaktionsbevis från din bank gäller som ett kvitto.
Jag har en privat sjukförsäkring, gäller denna vid besök hos Doktor.se?
Privata sjukförsäkringar eller företagssjukförsäkringar gäller inte vid besök hos Doktor.se.
Jag har fått en faktura och har nu anmält för autogiro, måste jag betala den här fakturan manuellt?
Ja, när du anmält att dina fakturor för autogiro behöver du betala den befintliga fakturan manuellt. Framtida fakturor kommer att betalas via autogiro. Det framgår tydligt på din faktura om den kommer att betalas via autogiro.
Jag bor i Skåne och gör värnplikt eller militärutbildning, kostar mina besök hos Doktor.se?
Nej, i detta fall är patientavgiften 0 SEK. Maila vår support på support@doktor.se när du fått din faktura så krediterar vi den.